Zásady správného nákupu na internetu:

1.         Vždy v klidu a s rozmyslem nakupujte. Už při samotném nákupu přemýšlejte, jestli se vám daná věc hodí a  zda ji využijete, řešením není si zboží objednat a pak na něj jen tak zapomenout. Vy možná zapomenete, ale váš eshop rozhodně ne.

2.         Myslete na to, že vytvořením objednávky podepisujete plnohodnotnou kupní smlouvu. Pravidla nákupu na internetu se nijak neliší od toho v kamenném obchodě. Kupní smlouva se zde uzavírá v okamžiku potvrzení objednávky prodejcem. Vše je uvedeno ve všeobecných obchodních podmínkách, se kterými jste souhlasili při objednávání zboží.

3.         Rozmysleli jste si z nějakého důvodu nákup? Informujte o tom včas váš eshop a objednávku co nejdříve zrušte. Je to rychlé a jednoduché, nikdo nebude zkoumat vaše důvody, proč zboží najednou nechcete. Hra na „mrtvého brouka“ se vám nemusí vyplatit.

4.         Uvědomte si, že odesláním objednávky a jejím potvrzením eshopem, nastává práce pro jeho pracovníky. Zboží, pokud není skladem, musí zaměstnanec eshopu objednat, poté ho další pracovník zabalí a nakonec zboží někdo vyexpeduje. Pokud si takovou zásilku nevyzvednete, připravili jste několik zaměstnanců eshopu o jejich čas, který samozřejmě také něco stál.

5.         Eshop má tak rozhodně nárok na úhradu vynaložených nákladů s nevyzvednutým balíkem prokazatelně spojených. Vždy se to minimálně týká poštovného. Pokud je v kupní smlouvě, se kterou jste přijetím souhlasili, i zmínka o smluvní pokutě za nepřevzetí zboží, má eshop nárok i na tuto pokutu.

6.         V žádném případě nepřevzetím balíku nevyužíváte své spotřebitelské právo vrátit zboží do 14 dnů bez udání důvodu. Tato zákonem daná lhůta se začíná počítat teprve ode dne převzetí zboží. Nevyzvednutí balíku je z vaší strany porušením uzavřené kupní smlouvy a obchodních podmínek.

7.         Po doručení zásilky na místo určení si nezapomeňte zásilku vyzvednout. Nemůžete zásilku z nějakého důvodů vyzvednout? Informujte o tom společnost, která zásilku doručuje, a prodlužte si lhůtu dodání. Pověřte někoho dalšího, aby zásilku vyzvedl. Je mnoho způsobů a řešení jak zásilku převzít. Nikoho nebude zajímat, že nechápete, za co máte platit, když si zboží nevyzvednete. Též nebude přihlíženo k faktu, že vám nebylo doručeno oznámení o uložení zásilky, ani nebudou brány v potaz výmluvy na děti, které z eshopu objednaly zboží na vaše jméno bez vašeho vědomí. Pokud zásilku nepřevezmete, nebude brán zřetel na žádné důvody a výmluvy, převzít zásilku je vaší povinností   

8.         Jakmile se balíček vrátí zpět, budete vystaveni sankci v podobě nákladů za nepřebraný balíček v částce 120 Kč. To jsou minimální náklady, které musí prodejce vynaložit, aby mohl objednávku odeslat.

9.         Stane se z vás tzv. nepřebírač a částku 120 Kč po vás bude eshop požadovat zaplatit. Uvědomte si to vždy, když se chcete vyhnout nepříjemnostem. Eshop sice nemůže zveřejnit vaše údaje na svém webu, porušil by tím zákon o ochraně osobních údajů, ale má právo vám již nic neposílat.

10.     Při nezaplacení částky 120 Kč, po vás může eshop dlužnou částku vymáhat soudně. Zákazník má povinnost zásilku přebrat dle občanského zákoníku. Zákazníci si mylně myslí, že když nepřevezmu zásilku, tak se nic neděje, ale porušují občanský zákoník a všeobecné obchodní podmínky eshopu. Dobře si tedy rozmyslete svůj nákup, ušetříte si spoustu času a nervů.

Časté dotazy

Objednávku jsem nevytvořil, proč mám platit pokutu?

Po vytvoření objednávky vždy obdržíte z eshopu email s předmětem "Přijetí objednávky", ve kterém je uvedeno následující:

"Nic jste si neobjednali?"

Informujte nás, prosím, co nejdříve na tento email nebo na telefonním čísle, ať můžeme objednávku včas zrušit, děkujeme."
Pokud jste objednávku skutečně nevytvořil, mohl jste eshop včas kontaktovat a objednávka by Vám zcela jistě byla zrušena.

Nepřišel mi potvrzovací email

Po vytvoření objednávky se Vám zobrazí číslo objednávky s textem, ve kterém je uvedeno, že na Vámi uvedený email bude do 10 minut zaslán potvrzující email. Pokud se tak nestane, zkontrolujete si složku SPAM, případně kontaktujte eshop pro ověření vytvořené objednávky.

Odeslali jste mi pozdě objednávku

O všech změnách Vás eshop informuje prostřednictvím emailu. Pokud jste o zásilku z jakéhokoli důvodu ztratil zájem, nebylo nic jednoduššího, než ji zrušit a to buď telefonicky, nebo prostřednictví emailu.

Rozmyslel jsem si objednávku

Pokud ztratíte o objednávku zájem, je třeba eshop včas kontaktovat. Při vytváření objednávky jste souhlasil s obchodními podmínkami eshopu, kde je mimo jiné uvedeno následující:

Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. Nepřevezme-li kupující zboží při dodání nebo nevyzvedne-li kupující zboží z pobočky České pošty nebo od jiného kupujícím zvoleného dopravce do sedmi (7) dnů, je prodávající oprávněn požadovat smluvní pokutu ve výši 120 Kč (slovy: jedno sto dvacet korun českých) a dále je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit. Kupující je povinen rovněž zaplatit poplatek 100 Kč, pokud smluvní pokutu neuhradí dle elektronické výzvy a prodávající mu odešle elektronickou upomínku k jejímu zaplacení.

Byla jsem mimo bydliště a nemohla jsem přebrat

O všech krocích Vás informuje eshop prostřednictvím emailu. Pokud potřebujete podržet odeslání zásilky, není nic jednoduššího než kontaktovat zákaznickou linku telefonicky či emailem a tuto situaci vyřešit. Tento postup je uveden i v emailech s upřesněním data odeslání. Při odesílání objednávky z eshopu obdržíte email, ve kterém je uvedeno trackovací číslo a odkaz, na kterém lze sledovat pohyb zásilky.

S přepravcem se můžete též spojit a domluvit si jiné datum doručení nebo ponechání zásilky na pobočce či depu.

 

Pokud jste nenašli odpověď na Váš dotaz neváhejte nás kontaktovat ZDE