Tím, že si objednáte zboží v internetovém obchodě, podepisujete kupní smlouvu. Ta je uzavřena v okamžiku potvrzení objednávky prodejcem. Při nákupu v kamenném obchodě mezi vámi a prodejcem také vzniká specifický druh kupní smlouvy.
Jako zákazník máte dle občanského zákoníku spoustu práv a výhod, které vám musí obchodník dopřát. Existují však také zákazníci nepřebírající své zásilky, na něž doplácí nejen eshopy, ale také vy – poctiví zákazníci.
Nakupování na internetu je jednoduché, rychlé a bezpečné. V dnešní době můžete celou svou objednávku zaplatit pohodlně kartou online nebo bankovním převodem. Zvolit si také můžete možnost zaplatit zboží na dobírku.
Mějte stále na paměti, že vytvořením objednávky podepisujete kupní smlouvu, z níž vám vyplývají nejen práva a výhody, nýbrž také povinnosti. Jednou z nich je za objednané produkty zaplatit.
Další povinností je, že pokud si objednávku nevyzvednete, musíte zaplatit náklady, které prodejci z uzavření kupní smlouvy vznikly.
Jestliže už o objednávku nemáte zájem, myslete na to, že máte uzavřenou smlouvu s eshopem. Není nic jednoduššího, než objednávku před jejím odesláním zrušit.
Zrušení kupní smlouvy před odesláním je zdarma a nikdo po vás nebude vyžadovat náklady spojené s jejím odesláním jako u nevyzvednuté objednávky.
Bohužel, jakmile kupní smlouvu nezrušíte před odesláním produktu, máte povinnost balík převzít. Nesplníte-li tuto povinnost vyplývající z kupní smlouvy, eshop na vaši objednávku vynaložil peníze, které budete muset zaplatit!
U běžných zásilek je cena za nevyzvednutí zásilky 120 Kč.
Každému se občas může stát, že z důvodu nemoci nebo dovolené nemá možnost si balíček vyzvednout. To však nemění nic na tom, že jste svou objednávku v internetovém obchodě nezrušili nebo neposunuli termín dodání. I v tomto případě je nutné poplatek zaplatit.
Každý eshop nabízí možnost znovuzaslání zboží. K hodnotě vaší objednávky bude přičtena částka za nové poštovné. Objednávku zaplatíte předem a tím je poplatek uhrazen.
Netýká, pokud si své objednané balíčky vždy vyzvednete. Ale protože na internetu nakupuje i mnoho nepřebíračů, kteří si zásilky nevyzvedávají, je nutné zavést toto opatření.
Není to z důvodu, že bychom chtěli na zákaznících vydělat. Důvod je úplně jiný a přitom zcela prostý – zabalení a zaslání zboží není zadarmo! Objednaný produkt musí zaměstnanec eshopu nachystat, zkontrolovat, zabalit do obalového materiálu nakoupeného internetovým obchodem, a poslat zákazníkovi zvoleným dopravcem.
Do poplatku za nevyzvednutí zásilky jsou tedy zahrnuty všechny nezbytné náklady spojené s odesláním balíčku.
Poštovné ........................ 69 Kč
Dobírka ........................... 40 Kč
Obalový materiál ......... 11 Kč
__________________________
Celkem ............................. 120 Kč
Registr nepřebíračů není veřejný. Momentálně do něj mají přístup pouze eshopy. Vy sám/a však nejlépe víte, zda jste nějakou zásilku nepřevzal/a.