Věc veřejná: Co s nevyzvednutými balíčky?

08.01.2016 11:40

Vánoce jsou úspěšně za námi a eshopům nastává období sčítání zisků. Zhruba měsíc před Vánocemi rapidně stoupá počet objednávek. Snahou internetových obchodů je co nejrychlejší dodání zboží ke spokojenosti zákazníka. Přesto však množství zásilek na pobočkách dopravců marně čeká na vyzvednutí...

Dne 30. prosince odvysílala ČT 24 reportáž o nepřevzatých vánočních dárcích, které zůstaly ležet ve skladech dopravců. Tisíce vyexpedovaných objednávek budou po uplynutí odběrné lhůty vráceny zpět prodejcům. Problém nevyzvednutých balíčků tak přestává být záležitostí pouze internetových obchodů a díky médiím se dostává do širšího povědomí věřejnosti.

Podle právníka osloveného Českou televizí Libora Čiháka má prodejce nárok na odškodnění za nevyzvednutou zásilku. Při nákupu totiž vzniká mezi prodávajícím a kupujícím smlouva, kterou nepřevzetím zboží neporušuje prodejce, nýbrž právě naopak kupující.

Jak taková situace vůbec vzniká? Dodání objednaného zboží trvá většinou déle, než si zákazník představoval. Na poslední chvíli ho tak objedná ještě jinde, aby měl jistotu, že mu do Vánoc dorazí. V původním obchodě však svou objednávku nezruší. Je tedy naprosto zbytečně odeslána a následně se vrátí zpět do obchodu.

Pokud i váš eshop patří mezi ty, kterých se tento zákaznický nešvar týká, získejte přístup do Nepřevzal. Získáte přehled o vašich odeslaných objednávkách i vstup do databáze s klienty nepřebírajícími balíčky.

Zdroj: https://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/1646377-nevyzvednuta-zasilka-z-e-shopu-zakaznika-mohla-prijit-draho